חפש בבלוג זה

יום ראשון, 19 בפברואר 2012



כאשר בקשו בני האדם (בראשית פרק ט') לשנות סדרי עולם ולבנות מגדל שראשו בשמים אמר אלהים – "הן עם אחד ושפה אחת הם....ועתה לא יבצר מהם כל אשר ירצו לעשות". כך בלל אלהים את שפתם ובני האדם נפוצו לכל עבר ולא הצליחו להקים את מגדל בבל".
באחד משיעוריו, טען פרופ' דוד חן, כי סינדרום בבל מאפיין כיום את קהיליית העוסקים בחינוך – חוקרים ואנשי מעשה כאחת. כיום, בראשית המאה העשרים ואחת אין לקהילות החינוך "שפה משותפת ודברים אחדים" שתאפשר לבנות כראוי את מגדל החינוך.
תחושה דומה חשתי בתחילת לימודי, מעין בלבול, פתאום כלים רבים ולא מוכרים, דרישות רבות והרבה "הכנת התלמיד למאה ה -21" , מבחנים מטלות, ופתאום גם "בלוג לימודי " ולרשום בו כל שבוע. בהתחלה זה דרש המון חשיבה: על מה אכתוב כל פעם , האם באמת אמצא נושאים מעניינים? מי יקרא? ועוד שאלות ותהיות שרצו לי בראש.
במהלך הלימודים התמונה החלה להתבהר והתחלנו כל חברי הקבוצה לדבר בשפה אחידה, גם אילו שהגיעו בחששות רבים החלו להיכנס לעניינים, הפחד מלימוד עצמי החל נמוג וחויית האחדות, שיתוף הפעולה והעזרה ההדדית הלכו וגברו. יכולנו להפנות בכל שעה שאלות לחברינו לקבוצה (דרך הקבוצה הסגורה בפייסבוק) והתשובות  היו כמעט מיידות וכמובן גם שאלות למרצים.
בהחלט למדנו אנו איך ללמוד אחרת ותוך כדי תהליך חשבתי לעצמי, שהנה עכשיו לאור ההתנסות והתובנות שלי, אני מרגישה מוכנה להוביל תהליך ןלהכין את תלמידי למאה ה-21 
הרי כל אותם דברים בהם התנסנו , אלו הם הדברים, שאנו רוצים להקנות לתלמידינו.
אט אט הבנתי גם , שהכתיבה בבלוג ממש עשתה לי סדר. זו הייתה משימה שדרשה ממני לחשוב כל פעם מחדש מהם הדברים החשוביםש "לקחתי" השבוע מהלימודים, לגלוש יותר, לקרוא יותר  ולהתעניין יותר במאמרים ובחידושים ושינויים, לחשוב יותר למה באמת מערכת החינוך שלנו לא באמת מצליחה להיות בגל השלישי ולהתאים את דרכי ההוראה לשונות בין התלמידים, וכמובן לחשוב כל פעם מחדש איך אוכל להיות יותר יצירתית.
שאלות רבות שהטרידו אותי העלתי במסגרת הכתיבה בבלוג, וחלקן  נשארו פתוחות .
במהלך הכתיבה בבלוג אף הייתה לי הפתעה של תלמיד לשעבר שלי , שקרא את אחד הפוסטים שלי ואף התקשר אלי בעקבות זאת, הצפתי דברים לגורמים נוספים בעקבות סיור באינטל והיתה לי תחושת  הנאה מהכתיבה ומכך שאני נפתחת לעולם.
אני מרגישה, שאני עשיתי שינוי מהותיבעקבות הלימודים. הן במסגרת דרכי ההוראה , כמו שילוב עבודה בקבוצה סגורה בפייסבוק, חשיבה מירבית לתת מענה לשונות ונסיון להכניס משחקים מתוקשבים אותם התחלתי לבנות.
אני מקווה בהמשך להצליח לבנות תכנית לימודים מתוקשבת במדעי המחשב. זהו התחום, שבו "הסנדלר הולך יחף", אנו אמנם עובדים הרבה עם המחשב אך בכתיבת תכניות, ואני מוצאת נושאים רבים, בהם התלמידים מתקשים, ואין לי ספק שפעילות מתוקשבת, כולל משחקים, עשויים לתרום רבות ואף לגרום ליתר מוטיבציה מצד התלמידים.
אני באמת מקווה שמערכת החינוך וכולנו כמובילי תקשוב נתחיל לדבר בשפה משותפת שתאפשר לבנות כראוי את מגדל החינוך
בחרתי לסיים ב"מיני משחק" , שבניתי המכיל מספר קטן של מושגים ממספר קורסים במהלך התקופה
                                                                 משחק סיכום
                                                                    
ובכן יומני היקר, תם אך לא נשלם. אין לי ספק שעוד אמשיך לכתוב פוסטים חדשים, אמשיך לקרוא ולהתעניין בחידושים ומקווה להוביל בעתיד תהליכים בתחום התקשוב  .
למרות שהיו גם רגעים קשים, נהניתי מאד מתהליך הלימוד, מצוות המרצים שלנו ובראשם דר' גילה קורץ וכמובן מהקבוצה המדהימה שלנו!!!         
                                                                                     

                                                                  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה