חפש בבלוג זה

יום רביעי, 6 ביולי 2011

תכנית לפיתוח חשיבה - ביבר

היום הייתי בהשתלמות במכון ויצמן בנושא "הבונה המפצח" או כפי שידוע בעולם BEAVER.
מדובר בלמידה חוויתית , דרך חידות ופתרון בעיות ובדרך זו רוצים להחדיר לתלמידי חטיבת הביניים מוטיבציה ללמוד את מקצוע מדעי המחשב בתיכון.
התכנית מציבה בפני התלמידים שאלות אתגר והתמודדות עם בעיות מסקרנות ומענינות במגוון נושאים במדעי המחשב וטכנולוגיות מידע מבלי ללמוד אותם במפורש. נושאים לדוגמה: אלגוריתמיקה, קומבינטוריקה, לוגיקה, תורת הגרפים, תורת המשחקים, אתיקה והתפתחות המיחשוב.
התכנית מגרה את התלמידים לשאילת שאלות ולדו שיח קבוצתי, מהווה בסיס לפעילות העשרה כיתתית ולסיעור מוחות והרחבה בנושאים שונים.
ישנה התנסות בסביבה מקוונת- עידוד לפנייה למאגרי מידע ועידוד ללמידה אישית בסביבה מקוונת.
פעמיים בשנה מתקיימות תחרויות נושאות פרסים.
לאור כל לימודינו במגמת "תקשוב ולמידה" ממש התלהבתי הנסיון החדרת התכנית (למרות שהיא לגמרי בחיתוליה בארץ)חשבתי על השעור שעבר במסגרת הקורס "הערכת טכנולוגיית ידע" בו עברנו על אסטרטגיות הוראה למידה בגישות השונות והבנתי עד כמה התכנית הזו מתאימה לגישת הלימוד הקונסטרוקטיביסטית. התלמיד פעיל יותר ויכול להטמיע טוב יותר את הנושאים החדשים,ישנה הבנייה עצמית של ידע, המטלות אוטנטיות, יש עבודת צוות , קיימים קישורים בין תחומי לימוד ( תחום עיקרי הוא מדעי המחשב אך יש גם שאלות מתמטיות, תחומים חברתיים ועוד) ולסיכום קיימת למידה בהקשר עשיר.
אני בהחלט עשיתי  like  לתכנית ונקווה שהיא אכן תוטמע

ולסקרנים שביניכם....
דוגמה לשאלה: נתונים 3 מטבעות שכולם במצב "פאלי". המטרה: להגיע למצב שכולם "עץ", כאשר בכל שלב אפשר רק להפוך 2 מטבעות ביחד. תוך כמה שלבים יהיו כל המטבעות במצב "עץ" ?       
תשובות:  א. 2
             ב. 4
             ג. 3
             ד. אף פעם
התשובה הנכונה היא ד ולומדים על תכונה שנקראת " תכונה שמורה" לאחר ההפיכה הראשונה נקבל מספר אי זוגי של "פאלי" (1) וכך זה ימשך, לא משנה כמה הפיכות נבצע

תכנית beaver בעולם

תכנית "הבונה המפצח" מכון ויצמן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה