חפש בבלוג זה

יום ראשון, 30 באוקטובר 2011

דניס ריצ'י מייסד שפת C



שבוע לאחר מותו של סטיב ג'ובס, נפתר גם דניס ריצ'י מייסד שפת C. ולמרות , שהוא זה שהיה החלוץ פורץ הדרך של העידן הדיגיטלי כולו, שמו אינו מוכר לציבור הרחב, משום שבניגוד לג'ובס, התרחק מהתקשורת.
אז לכל העוסקים בתחום מדעי המחשב והתקשוב רציתי בכל זאת להקדיש מספר מילים  ,כדי שתדעו מי היה האדם החשוב הזה.
ריצ'י היה החלוץ של העידן הדיגיטלי. רבים טוענים כי ריצ'י היה חשוב הרבה יותר מג'ובס בעיצובה של מהפכת המידע שמתחוללת זה כמה עשורים. הוא  היה הדמות המרכזית ביצירת שפת התוכנה C על שלל נגזרותיה. השפה הזאת היא אבן הפינה בעולם המחשוב כיוון שהיא - והשפות שהתפתחו על בסיס התחביר שלה - הן מה שמפעיל את מנוע החיפוש גוגל, את הסמארטפונים, את שרתי המחשוב העסקיים ואת מסדי הנתונים.
משפת C, על כלליה וחוקיה, נוצרו השפות C וג'אווה. חלקים גדולים ממערכות ההפעלה יוניקס, לינוקס ו-OS של אפל נכתבו בשפה זו. היא גם הבסיס הראשוני לחלונות של מיקרוסופט. זוהי השפה שנגזרותיה מאפשרות להריץ את מסדי הנתונים של חברות כמו גוגל ואמזון ומאפשרות לחברות הסלולר לספק שירותים למיליארדי צרכנים. נגזרות C הן הרכיב ההכרחי והבלתי נראה בקרביים של אייפון ואייפד.
פרופ' מרטין רינארד, מומחה להנדסת חשמל ומחשב ומראשי מעבדת הבינה המלאכותית ב-MIT, דיבר על ההבדל בין ריצ'י לג'ובס וטען:  "גאונותו של סטיב ג'ובס היא בבניית מוצרים שאנשים אוהבים להשתמש בהם. היו לו טעם וחוש לגלות למה אנשים יתחברו במהירות. דניס ריצ'י בנה דברים שהטכנולוגיה זקוקה להם, שהם בליבת התשתית של כל מה שאנשים אפילו לא רואים בעיניהם, ובלעדיהם לא היו יכולים לעשות כלום עם המכשירים שבידיהם".

על האיש: עסקים - מעריב nrg

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה