חפש בבלוג זה

יום שבת, 30 ביולי 2011

תכנית התקשוב בישראל

בהרצאתו של מר רוני דיין , שהתקיימה בשעור האחרון , הסביר מר דיין את החזון של משרד החינוך,כיצד להתאים את מערכת התקשוב בבתי הספר למאה ה -21.
מר דיין הציג את תכנית התקשוב העכשווית של משרד החינוך, והשווה לתכניות תקשוב קודמות שלא צלחו.בהרצאה נוכחנו לדעת כי משרד החינוך אכן משקיע חשיבה רבה ואף תקציבים כדי להכין את הבוגר למאה ה-21. מדובר בשדרוג המחשבים, השקעה בתוכנות, פיתוח חומרי למידה רבים, השתלמויות והדרכת המורים ועבודה רבה בהטמעה וכמובן תחזוקה שוטפת של החומרה והתשתיות. אין ספק שהמשימה אינה פשוטה. התכנית מתחילה בבתי הספר היסודיים ולאחר מכן תעבור לחטיבות הביניים.  לי כמורה  בתיכון קצת קשה לדמיין כרגע כיצד זה יעבוד בתיכון, כל עוד מונחת מעל ראשינו החרב שנקראת "בחינות בגרות". אך נראה לי שעם הכשרה נאותה של התלמידים משלבים מוקדמים ירכשו התלמידים מיומנויות איך ללמוד לבד,  איך למצוא את החומרים המתאימים ועוד כישורים רבים ולא יהיו עוד תלויים רק בחומר הפרונטאלי שמועבר להם בשעורים ע"י המורים.
נקודת תורפה נוספת שיש לשים אליה את הדעת היא התחזוקה השוטפת - כלומר טכנאי שדואג שהמחשבים יעבדו כראוי, הרשת לא תיפול ועוד בעיות שונות בתחום
ולסיום, בנושא הדרכת המורים , השתלמויות הן דבר טוב אך בהחלט אינו מספיק וחשוב מאד לדאוג ולתת מענה בהמשך לאותם מורים שלא נולדו "עם העכבר ביד" וזקוקים להכוונה נוספת.
אני מאד מקווה שהתכנית אכן תצא לפועל ותצליח ואכן מערכת החינוך שלנו תת

התאמת מערכת התקשוב למאה ה 21

תכנית התקשוב בישראל- הרצאה מר רוני דיין





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה